2013'te En Çok Sevilenler

23:03:00




Makyajla ilgili yazmaya yılın son ayında başladığım için, bloğa bu yıl en sevdiğim ya da elimin en çok gittiği makyaj ve cilt bakım ürünlerinin bir listesini yapmak istedim. Öncelikle şunu söyliyim, ben bi minimalistim. Hayatımın her alanında, herşeyi olabildiğince aza indirgemeyi severim. Aynı şey, özel bir durum söz konusu olmadıkça, kozmetik ve cilt bakım ürünlerim için de geçerli. Bir çok kişiye göre, koca bir yıl için kısa bir liste olabilir bu, o yüzden baştan uyarmak istedim. (:






Bioderma Sensibio H2O Solution Micellaire

Bioderma Sensibio H2O Cildi Temizleyici Misel Solüsyon
Aslen hassas ciltler için üretilmiş olup, insanoğlunun görüp görebileceği en güzel, en başarılı ve en nazik makyaj temizleme ürünü. Göz, dudak ve yüzde kullanılıyor. Benim tecrübelerime göre, waterproof  rimel dışında herşeyi söküp alıyor cildinizden. Bir iki sene öncesine kadar waterproof rimeli de çıkarırdı, artık daha dayanıklı üretiyorlar heralde ki waterproof için artık yeterli olmuyor. En hassas, dayanıksız, kuru ciltlerde bile rahatsızlık yaratmıyor. Zaten bunun için tasarlanmış. Bir şişe makyaj masamdan, bir şişe banyomdan, bir şişe de set çantamdan asla eksik olmaz.



Kiehl's Ultra Facial Clenser 

Tüm cilt tipleri için nazik temizleyici
Cildin  PH değerini, gerekli olan yağ miktarını ve cilt yüzeyini rahatsız etmeden yüzümü derinlemesine temizleyen, şimdiye kadar denediğim en güzel cleanser diyebilirim. Makyajımı Sensibio ile çıkardıktan sonra yüzümü ve boynumu bununla yıkıyorum ve mis gibi oluyorum. Sabahları yağlanmamış, yumuşacık bir yüzle uyanıyorum. Kullandıktan sonra bir saat boyunca gözlerimi yakmasına rağmen keyif alarak kullanıyorum.


La Roche Posay Effaclar K

Yağlı ciltler için siyah nokta ve akne karşıtı yenileyici bakım kremi
Cildim yağlıdan ziyade, yağlıya dönük karma. Ama akneye de bi hayli meyilli. Üstelik T bölgemdeki beyaz ve siyah noktalarla hayat boyu mücadele ettim. Kısa yoldan bi çözüm araştırırken denemeye karar verdim ve aşık oldum. 3 haftada siyah noktaların görüntüsünü benim cildimde  %70 kadar azalttı. Cildimin yüzeyi pürüzsüz hale geldi ve renk bütünlüğünü sağladı. Yatmadan önce yalnızca T bölgeme ince bir kat sürüp yediriyordum. Ne yazık ki 2 tüp sonra sanırım cildim alıştı ve artık benim için etkisini yitirdi. Ama bu sınıf ürünler içinde kendisini tek geçerim.

Kiehl's Ultra Facial Cream

 24 saat etkili günlük nemlendirici krem
Çok ince ve hoş bir yapısı var. T bölgemde bi kaç saat sonra hafif de olsa yağlanma yapıyor ama gerçekten cildimin, özellikle kışın bütün gün nemli kalmasını sağlıyor. Çok fazla nemlendirici denedim, her seferinde Kiehl'sa geri döndüm. Özellikle "çok kuru" ciltler için üretilmiş olanlar bile bunun gibi nemlendirmiyor. Su gibi ciltte emiliyor ve üzerine kullandığınız fondöteni de daha canlı gösteriyor, ciltteki ömrünü uzatıyor. T bölgemdeki yağlanmaya çare olucak kremler de deniyorum bir yandan, beğenmediğim takdirde yeni bir ürün deneyene kadar buna dönüyorum.

Blistex MedPlus

Hasar görmüş dudaklar için koruma sağlayan yoğun bakım kremi
Dudaklarım yaz kış çok kuru olduğu için sürekli dudak kremi kullanmak zorundayım ve kullanmadığım marka, ürün, seri hemen hemen kalmamıştır. Blistex'in MedPlus kreminin dışında hiç bir ürün, reklamları, içeriği, ambalajı ne kadar tatmin edici olursa olsun dudaklarımı çatlamaktan kurtaramıyor. MedPlus özellikle soğuk havalarda kendini oldukça kanıtlamış bir krem. Öyle ki, kış mevsiminde uzun süreli dış çekim yaptığım setlerde, tüm ekibin cebinde mutlaka bulunur. Ayrıca çatlamış dudakları da bir-iki günde tamamen onarıyor. MedPlus olmasa ne yapardım bilmiyorum.



La Roche Posay Anthelios AC Spf 50+

Yüksek Korumalı Günlük Güneş Koruyucu Hassas Cilt Yüz Kremi (normal ve karma ciltler)
Yaz-kış yüzümde hiç aksatmadan ve başka ürüne ihtiyaç duymadan kullandığım can dostum. Senelerdir kullanıyorum ve değiştirmeyi de düşünmüyorum. Yaz ayları hariç yıl boyu cilt yenileyici ürünler kullandığım için ihtiyacım olan yüksek korumayı kesinlikle sağlıyor. Su bazlı olmasıyla da hem yazın rahat etmemi sağlıyor, sivilce vs yapmıyor hem de yapısının son derece ince olmasıyla makyajım için hafif bir baz oluyor.



The Body Shop Hemp Hand Protector

Ellerimi kuru hissetmeye dayanamadığım için el kremi kullanma takıntım var. Kuru olsun olmasın, aklıma geldikçe ellerime krem sürerim. Buna rağmen bazen ellerim, özellikle tırnak çevresinde zaman zaman çok fazla kuruluk oluyor, günlük nemlendiricim yetmeyebiliyor. O zamanlar için kurtarıcım bu el kremi. Dirseklerimin kuruluğunu bile vazelin gibi hatta tek kullanımda tamamen geçiriyor. Unutmadığım takdirde dirseklerime haftada iki kez, gerektikçe de ellerime yaz kış kullandım, kullanıcam. Tek kötü yanı kokusu ki, hakikaten midemi bulandırıyor. Bu yüzden bir damla gül yağıyla karıştırarak kullanıyorum, bu da o keskin kokusunu kırmaya yetiyor.



Mac Studio Fix Fluid SPF 15

Genel fikrin aksine, bence gayet başarılı bir fontöden. Evet yoğun, ama primer üzerine incecik uygulandığı takdirde porselen gibi bir sonuç veriyor ve benim cildimde en az 5 saat kusursuz kalıyor. Sürekli yeni ürünler deniyorum, bayıldığım fondötenlerim de var, ama cildimin sapıttığı, sivilcelendiğim zamanlar başka fondöten kullanamıyorum. Kullansam da beğenmeyip yine kürkçü dükkanına geri dönüyorum.  



Laura Mercier Secret Camouflage

Set çantamdan, makyaj masamdan ve yanımdan asla ayırmadığım tek ürün bu sanırım. Pudrayla sabitlendiği sürece asla yerinden kımıldamıyor ve yapısına göre gayet doğal görünüyor. Sivilce, leke hatta kimi zaman gözaltlarıma hadi kullanıyorum. Fondötene ihtiyaç duymadığım ya da zamanımın olmadığı zamanlarda da, yalnızca T bölgeme ince bir kat sürüp çıkıyorum. Olmazsa, gerçekten de olmaz...




Max Factor False Lash Effect Mascara Waterproof

Çok başarılı bir görüntü verdiğini söyleyemiycem ama suya dayanıklılık konusunda beklentinin ötesinde bir performans sergiliyor. Waterproof ürünler için satılan yağlarla bile çıkarmak uzun sürüyor. E bu da insana ekstra bir güven veriyor. Waterproof rimel için alternatife ihtiyaç duymuyorum.




MAC Paint Pot *Painterly

Hem tek başına hem far altına, ama mutlaka kullandığım ürünlerden biri paint pot. Çünki kullanmazsam göz kapaklarım çok yağlanıyor, göz makyajım olmasa bile o yağlı görüntüyü sevmiyorum. Paint Pot hem göz kapağındaki yağlanmayı önlüyor, dolayısıyla makyajın ömrünü uzatıyor hem de renkler olması gerektiği gibi duruyor. Soft Ochre ve Painterly günlük kullandığım renkler ama nedense Soft Ochre'ın yapısı daha farklı, çok kuru ve daha sürerken topaklanma oluyor. Bu yüzden pembeliği sorun olmadğı sürece Painterly'yi kullanıyorum.




MAC Eyeshadow *folie *ricepaper* shale *phloof!

"Folie" sıcak, çok hoş mat bir kahverengi. Genelde kısa yoldan smokey için siyahla birlikte ya da tek başına kirpik diplerinde kullandım.
"Ricepaper" ten rengine yakın, hafif ışıltılı, çok açık sarı bir renk ve aydınlatıcı olarak çok hoş duruyor. Çoğu zaman göz pınarını aydınlatmak için kullanıyorum ama göz kapağına komple geçip yalnızca rimel sürüp çıkmak için de gayet uygun. Ayrıca sık sık, özellikle de çekimlerde aydınlatma için yüzde de kullanıyorum. 
"Shale" griye dönük, hafif ışıltıları olan açık bir lila rengi. Çok koyu ve mavi gözlere ben çok yakıştırıyorum. Yine komple göz kapağında, kirpik dibini siyahla hafifçe belirginleştirerek, günlük makyajım için çok kullandım.
"Phloof!" yine hafif ışıltılı, uçuk pembe bir far ve göz pınarında kullanıldığı zaman bakışları çok güzel aydınlatıyor. Vaktim kısıtlı olduğunda göz kapağıma paint pot "painterly" ve en az 2 kat rimel sürüp çıkarken, göz pınarlarına da phloof dokundurup canlılık vermek için kullandım.





Sanırım bu yıl sürekli kullandığım, belli başlı ürünler bu kadar. Olur da aklıma unuttuğum başka şeyler gelirse zaman içinde listeye eklerim. 

 Aradığınız bilgileri bulamadıysanız merak ettiklerinizi "YORUM" bölümünde belirtebilirsiniz.

Görüşmek üzere.

You Might Also Like

0 yorum yapılmış

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe